Stadium oh stadium.

Struktur oh struktur
Mengapa engkau runtuh?
Bagaimana aku tak runtuh
Bumbung berat sungguh.

Bumbung oh bumbung
Mengapa engkau berat?
Bagaimana aku tak berat
Stadium besar sangat.

Stadium oh stadium
Mengapa engkau besar?
Bagaimana aku tak besar
Membazir banyak sangat.

Membazir oh membazir
Mengapa engkau banyak?
Bagaimana aku tak banyak
Tak membazir kroni tak masyukk.

Kroni oh kroni
Mengapa engkau teruk?
Bagaimana aku tak teruk
Nak cepat kaya makanismenya memang busuk.

Makanisme oh makanisme
Mengapa engkau bergitu?
Bagaimana aku tak bergitu
Kapitalisme ideologi aku.

Kapitalisme oh kapitalisme
Mengapa engkau bergitu?
Bagaimana aku tak bergitu
Itu memang aku…
Itu memang aku…

Fikrul Mustanir
June 2009

2 Comments (+add yours?)

  1. muhammadghazi
    Jul 02, 2009 @ 23:22:20

    salam, akhi.. ini lagu bangau oh bangau versi 2009 ni… =)

    Reply

    • fikru1mustanir
      Jul 03, 2009 @ 00:22:37

      Wa alaikumusalam,

      Gitu le kira-kira.🙂

      Semuanya angkara kapitalisme! Fulus menghalalkan cara!

      wasalam.

      Reply

Leave a Reply

